1949 Buick Super
Szín: fekete
Sebességváltó: automata
Kárpit szín: szürke
Ajtók száma: 4
Helyek száma: 5 fő
Klíma: van
Elektromos ablakok
 

A 49-es Buick az egyik legszebb autónk választékunkból. A General Motors által gyártott autó. Először 1936 és 1958 között használta a Buick a nevet. 

1936-ban a Buick hangsúlyozni szerette volna az 1935-ös modellekhez képest elért komoly technikai fejlődést, a megújult formákat, ezért új nevet adott modelljeinek. A 40-es sorozat lett a Special, a 60-asból a Buick Century, a legnagyobb 90-es a Limited. A 80-as sorozat új neve lett a Roadmaster.

Az 1949-es Buick Super  az autók óriása. Automata sebességváltóval, valamint 120 lóerővel tényleg a korok óriása. Igazán nagy autó, az 1940-es években jelent meg és a világháborút követően újra gyártani kezdték. 

 

1955 Cadillac Deville
Szín: fekete
Sebességváltó: automata
Kárpit szín: sötétszürke-fehér
Ajtók száma: 4
Helyek száma: 5 fő
Klíma
Elektromos ablakok

 

A Cadillacet 1902-ben Henry Leland mérnök és vállalkozó alapította. A márkát az egyik őse Antoine Laumet de La Mothe Cadillac után nevezte el, aki Detroit városának alapítója volt. A Cadillac család történelmi címerét vette alapul, amikor az autómárkának logót választott. Hat éven belül a Cadillac megteremtette a feltételeit, hogy a modern tömeggyártás beinduljon.1909-ben a General Motors megvette a gyárat.

A második világháború után egyre több autóra volt szükség, és a Cadillac gyár 1950 és 1951 között több mint 100 000 autót gyártott, ami közel a duplája volt, mint amit a háború előtti években készített. A Cadillacnek újabb dicsőséget sikerült elérnie azáltal, hogy a Le Mans-i 24 órás autóversenyen a harmadik, a tízedik és tizenegyedik pozícióban Cadillac kocsik futottak be. Az évtized végére a Cadillac lett az első olyan autógyár, amelyik rendszeresítette a szervokormányt az összes általa gyártott autóban. A vállalat nagy hangsúlyt fektetett a biztonsági elemekre. Az évtized végére a Cadillac az ötvenes évek egyik szimbóluma lett. 

Ebben az évtizedben ünnepelte a 100-adik születésnapját a gyár.

A Cadillac autók megjelenésükkel, és eleganciájukkal hatással voltak a kultúrára. Elvis Presley élete során több mint 30 Cadillac tulajdonosa volt.

Több olyan film is készült, melyben jelentős szerepet játszik valamelyik Cadillac modell. Híres film például a Cadillac Man című amerikai film. 

 Ezt hoztuk el nektek, hogy Ti is kipróbálhassátok, és élvezhessétek.

 

1970 Dodge Charger
Szín: fekete

Sebességváltó: automata
Kárpit szín: fekete
Ajtók száma: 2
Helyek száma: 5 fő
Klíma: van
Elektromos ablakok

 

 A Dodge  Charger a vagány Amerika megtestesítője, egy igazi „muscle car”,  alapjába véve road-style illetve show-autó ötvözete, kétajtós kivitelű fiatalosságot és lendületet hordozó autó. A jellegzetessége a motorháztető kivágása, nagy körbefutó krómozott lökhárító és az első rejtett fényszóró, mely különleges és egyedi külsőt kölcsönöz az autónak.

A Dodge egy személyautókat, illetve könnyű és nehéz SUV-kat gyártó amerikai márkanév, a DaimlerChrysler csoport tagja. A cég neve 1914 és 1927 között Dodge Brothers Motor Vehicle Company volt. A céget 1928-ban felvásárolta a Chrysler Corporation. 1998-ban a Dodge a Chrysler többi leányvállalatával együtt összeolvadt a Daimler-Benzzel. 2007-ben a Chrysler kiszakadt a Daimler-Benz csoportból, így vele együtt a Dodge is.

1901-ben John Francis Dodge és fivére, Horace Elgin Dodge átköltöztette a Dodge Brothers Bicycle & Machine Factory kerékpárgyárat a michigani Detroitba, az amerikai autóipar későbbi fővárosába. A fivérek csapágyaira nagy szüksége volt a gyerekcipőben járó autóiparnak, és a Dodge-testvérek egy pár korai Oldsmobile alkatrészének tervezésében is részt vett.

1902-ben a Dodge Brotherst felkereste Henry Ford, aki egy saját autógyár megalapításához keresett finanszírozási segítséget. A Dodge-fivérek segédletével Ford megalapította a Ford Motor Company-t, és a Dodge Brothers alkatrészeket gyártott a Fordnak.

1914-ben a fivérek megalapították a saját autógyárukat, amelynek a Dodge Brothers Motor Vehicle Company nevet adták. Az első ötven autószalont több száz jelentkezőből választották ki – ezek némelyike a mai napig is Dodge-kereskedésként működik. 1917-ben a Dodge Brothers az amerikai hadsereg számára kezdett teherautókat építeni, mely tevékenységet az első világháború után is folytatták, immáron civil megrendelők számára.

1925-ben a Dodge Brothers Company-t 148 millió dollárért felvásárolta a Dillon, Read & Company amerikai befektetési bank. A vételár az addigi legmagasabb készpénzes tranzakció volt. A Dillon Read 1928. július 31-én a Dodge-ot eladta a Chrysler Corporation-nak.

A Chrysler az 1960-as évek végén felvásárolta a brit Rootes Group-ot, a francia Simcát és a spanyol Barreirost és így létrehozta a Chrysler Europe-ot. A Dodge márkát a Rootes Group Commer és Karrier márkájú könnyű teherautóin kezdték el használni, valamint a Simca 1100 furgon és pickup változatain és a spanyol gyártmányú nehéz teherautókon. Leggyakrabban a Dodge 50-es sorozatát (később Renault 50-es sorozat) használták, katonai és civil célokra, bár ezek csak nagy ritkán jutottak ki az Egyesült Királyságból. A Chrysler Europe 1977-ben megszűnt, maradványait a Peugeot vette meg. A Dodge spanyol és brit teherautógyárai hamarosan a Renault teherautó részlegéhez kerültek, amely az 1980-as évekig a saját márkájával látta el e típusokat. Idővel azonban a brit gyárak Renault motorokat, míg a spanyolok Renault teherautókat kezdtek el gyártani. A Dodge csak a 2000-es években jutott vissza Nagy-Britanniába, amikor a Dodge Neon (Chrysler Neon néven) megjelent a piacon.


A Dodge a stuttgarti központú DaimlerChrysler egyik divíziója. 2005-re a Dodge nagyrészt az amerikai piacon árult könnyű és sport teherautóiról volt híres. (Az amerikai környezetvédelmi hatóság, az EPA a könnyű teherautókat nem kötelezi ugyanazon szennyezőanyag-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási korlátok betartására, mint a személyautókat, így az Egyesült Államokban e kibúvó miatt a világon máshol nem tapasztalt mértékben népszerűek ezek a járművek, személyautók helyett is használják.) A Dodge 2005-ös bevételének 78%-a származott a teherautók eladásából. A Dodge ezt az arányt az új Dodge Charger LX és Dodge Challenger bevezetésével kívánja lejjebb szorítani.


Nos, a mostanában gyártott Charger és a mi 1970-es évjáratúnk között van némi különbség.


Ezt az autót inkább a bevállalósaknak ajánlom.

1960 Ford Tunderbird
Szín: arany
Sebességváltó: automata
Kárpit szín: barna-bézs
Ajtók száma: 2
Helyek száma: 5 fő
Klíma: van
Elektromos ablakok

 

A Ford Motor Company amerikai multinacionális vállalat, amit Henry Ford 1903. június 16-án Lansingben alapított 11 társával együtt, mindössze 28 000 dollár készpénzből. Akkor még Ő sem gondolta, hogy a világ egyik legnagyobb ipari vállalatát, a második legnagyobb autógyárát hozzák létre, melynek fejlődése szorosan összekapcsolódik Amerika XX. századi ipari fejlődésével. A század elejétől fogva az amerikai ipar egyet jelent a Ford névvel. A Ford gyár az alapítás idején egy átalakított kis detroiti vagongyárat jelentett 10 fő alkalmazottal.

Henry Ford irányításával az első 15 hónapban 1700 autó hagyta el a gyárat. A gépkocsik 1903 és 1908 között az ábécé első 19 betűjét viselték. A korai gyártmányok közül az első sikeres modell az "N-modell" volt, mely egy kicsi és könnyű négyhengeres autó volt és 500 dollárért árulták. Az 1908-as év folyamán aztán megjelent a legendás "T-modell", melyből az elkövetkező tizenkilenc évben több mint 15 millió darabot adtak el. Amerika nem kevesebbet köszönhetett a "T-modellnek", mint azt, hogy elindulhatott a városiasodás útján.

Az első Ford gépkocsit egy chicagói fogorvos, egy bizonyos Mr. Pfennig vásárolta. Ezzel a Ford megtette az első lépést, hogy a világ egyik vezető autógyártójává nője ki magát. 1914-re már minden második autó a Ford gyárból került ki. A fokozatos növekedés külföldi terjeszkedést tett szükségessé. A Ford Motor Company az első külföldi gyárat Kanadában, Walkerville-ben alapította. A Ford autók az autópiac minden kategóriájában uralták a piacot. Az első komolyabb európai megjelenést az 1931-ben, Kölnben megnyitott gyár jelentette.

1942-ben a Ford Motor Company is, mint minden más amerikai gyár a haditermelésre állt át. A háborús termelési program eredményeként a gyár több mint 8000 bombázó repülőgépet, 5700 repülőmotort és mintegy 250 ezer dzsipet, tankot és más háborús gépet szállított az Egyesült Államok hadseregének. 

A mi kis madarunkat jóval a második világháború után kezdték gyártani, egészen pontosan 1957-es évektől.  

Ez az amerikai csoda egy úgynevezett mennydörgő  madárról kapta a nevét. A mítoszok szerint ennek a lénynek szárnycsapásai a mennydörgés, a szeme villanása pedig a villám. Képes vihart okozni. 

Nos nem tudom hogy képes – e, de érdemes lenne kipróbálni.